vetverberanding stimuleren bij training

Gedurende het afslanken is het de bedoeling dat er vet wordt verbrand. Bij deze formuleren we enkele tips om dee vetverbranding te stimuleren:

Aërobe met anaërobe trainingen afwisselen

Inzake vetverbranding is aërobe training waarschijnlijk het meest bekend. Het zijn de sporten waar het uithoudingsvermogen wordt getest. De duursporten die specifiek gericht zijn op het verbranden van calorieën. We denken dan aan lopen, fietsen, joggen, … Deze soort van trainingen verhogen de hartslag en de ademhaling. Op deze manier wordt meer zuurtsof dan normaal gepompt in het lichaam.

Anaërobe training slaat dan weer op een training waar de training niet intensief genoeg is om te zorgen voor een continue verhoogde hartslag. Krachttraining is hier een goed voorbeeld van. Echter, bij deze soort van trainingen worden spieren gekweekt. Ondertussen weten we al dat spieren calorieën verbanden, 24 uur op 24. Dus gedurende het afslanken is het zeker ook noodzakelijk om aan krachttraining te doen.

Water is een heilige drank

Sportdrankjes à la Red Bull en Aquarius leveren inderdaad veel energoe. Echter, ze leveren ook enorm veel calorieën. Tijdens het lopen en het krachttrainen is het helemaal niet nodig om dergelijke drankjes te consumeren. Dergelijke drankjes werder in het leven geroepen om echte sporters van energie te voorzien. Enkel en alleen bij lange, harde trainingen kunnen dergelijke drankjes nuttig zijn. Voor de meeste personen is water veel gezonder.

Eet voor en na de training de gepaste voeding

Het spreekt voor zich dat de voeding ook een belangrijke rol speelt. Wilt u het optimale uit uw lichaam halen gedurende de aërobe en enaërobe trainingen? Dan doet u er goed aan om vooral voedingsmiddelen te consumeren die rijk zijn aan koolhydraten. Voedingsmiddelen met vet dienen vermeden te worden.

Comments are closed.