buikvet verliezen – enkele tips

Buikvet verliezen is niet zo moeilijk als u denkt. Je moet alleen weten wat u eet en veel aan lichaamsbeweging doen. Op deze manier worden calorieën verbrand. Bijgevolg verdwijnt het vetlaagje op de buik en dat is dus precies wat we willen bereiken

1 – Hoe dichter je bij uw ideaal gewicht komt (berekenen aan de hand van onder andere het BMI en vetpercentage). Je wordt gezonder en voelt zich energieker.  Dat ideale gewicht moet bereikt worden aan de hand van sport en gezonde voeding. Lichaamsbeweging door cardiovasculaire oefeningen is ideaal om op korte termijn vele calorieën te verbranden. Krachttraining is dan weer ideaal om spieren te kweken. Spierweefsel is actief en verbruikt veel meer energie dan vetweefsel. Toch ook nog even opmerken dat vet- en spierweefsel verschillende stoffen zijn. Het buikvet verliezen door het vet om te zetten in spieren, dat is onmogelijk. Aan de hand van duursporten (fietsen, lopen, …) moet het vet verbrand worden. Krachttraining (crunches, sit-ups) zullen dan helpen bij het vormen van de buikspieren.

2 – Frisdranken en alcohol moeten vermeden worden. Ze zitten vol met nutteloze calorieën (veel calorieën en weinig nuttige voedingsstoffen) en bovendien vertragen ze ook nog eens het metabolisme. Alles wat in u mond verdwijnt moet opgeschreven worden in een eetdagboek. Aan de hand van dit boek is het mogelijk om eventuele fouten te traceren.

3 – Probeer per dag 5 à 6 maaltijden per dag te eten. Op deze manier blijft de stofwisseling aan een versnelde werking werken, wat dan weer ten goede komt voor de vetverbranding. Verder doet u er ook goed aan om nu al reeds aan krachttraining te doen om de spieren te trainen. Ookal hebt u een vetpercentage van 20%. Momenteel zullen de spieren dan nog niet zichtbaar zijn, maar die spieren kunnen zekere helpen bij het verbranden van caloriën. Indien u afslank aan de hand van cardio en voeding en nooit aan krachttraining doet, dan kunt u toch moeilijk verwachten dat u mooi gevormde buikspieren zult hebben? Deze komen er ook niet zonder een inspanning te leveren. Eerst en vooral het buikvet verliezen in combinatie met het trainen van de buikspieren alvorens de resultaten te bekijken.

Comments are closed.