buikvet trainen dankzij deze tips

Het buikvet trainen kan en het hoeft helemaal geen ware nachtmerrie te zijn. Wanneer personen zich overspannen en zo proberen om hun buikje weg te trainen, dan komen de problemen opduiken. Te veel druk zal vaak leiden tot mislukking.

1 – Om het buikvet te trainen moet u een inspanning leveren. Niet het soort van inspanning waar u zichzelf moet uihongeren. Onrealistische doelstellingen en uitvoeringen is net datgene wat afvallen moeilijk maakt. U moet doelstellingen neerpennen en zich realiseren dat het een tijdje duurde alvorens dat buikje er was. Bijgevolg zal het ook een tijdje duren eer het verdwenen is. Het eerste wat je moet doen is wat kleine doelstellingen neerpennen (minder junk food – minder cola drinken). Dit alles staat dan in het teken van een ultiem doel (weg met het buikje).

2 – Het volgende dat moet gebeuren is kijken of u meer kunt bewegen. Als beginneling moet u niet iedere dag een uur lopen. U moet gewoon meer beweren. Wat met de kinderen spelen, met de hond wandelen, auto wassen, meer in de tuin werken, … Het zijn allemaal vormen van lichaamsbeweging. Dankzij deze activiteiten worden calorieën verbrand. Train dat buikvet dus aan de hand van sport.

3 – Eenmaal de doelstellingen zijn neergepend en er wat meer lichaamsbeweging is, zal het buikvet beginnen te verdwijnen. Hopelijk komt dit ook ten goede voor het zelfbeeld. Nu is het tijd om een trapje hoger te schakelen. Meer doelstellingen en meer activiteit (bijvoorbeeld iedere dag een uur gaan wandelen/lopen). Dit alles zal zorgen dat het buikvet nog rapper verdwijnt.

4 – Om het buikvet te trainen hebt u geen speciaal dieet, dure apparatuur of iets anders nodig om te beginnen. Lichaamsbeweging en gezonde voeding zijn voldoende. U mag gerust buikspieroefeningen uitvoeren, maar ze zullen nog niet zichtbaar zijn door het laagje vet. Maak u geen zorgen en train gerust die buikspieren. De buikspieroefeningen zullen geen vet verbranden. Die oefeningen zijn er enkel en alleen om spieren te kweken. Vet en spierweefsel zijn twee aparte en compleet verschillende weefsels. Eenmaal het vetpercentage laag genoeg is, zullen de buikspieren zichtbaar zijn.

5 – Hier de laatste tip om het buivet te trainen. Drink veel water en eet voedsel dat rijk is aan vezels. Eet meermaals per dag kleinere porties en honger uzelf nooit uit. Zout moet u vermijden en zoek ook, indien mogelijk, een trainingspartner.

Comments are closed.