sporten en toch niet afvallen?

Vaak hoor je personen wel eens zeggen dat ze vaak sporten en dat ze toch niet afvallen. Dat is perfect mogelijk. Laten we de mogelijke oorzaken eens opsommen:

Slechte voeding.

Bij afvallen draait het allemaal rondom calorieën. De bedoeling is dus om meer calorieën te verbruiken dan te consumeren. Sport is een efficiënte manier om energie te vebruiken. Echter, indien er nog steeds te veel energie wordt opgenomen, dan zal men niet afvallen. Bij het sporten is het dus ook belangrijk om te kijken naar de voeding. Het is belangrijk om voldoende en gezond te eten. Indien je het proces van vermageren wilt versnellen, dan beperk je ook de calorie-inname. Minder calorieën innemen en meer calorieën verbruiken. Gegarandeerd succes!

Misschien moet u meer sporten? 

Misschien is het gewoon een kwestie van de hoeveelheid sport? Vele wetenschappers schrijven voor om 3 maal per week 45 minuten aan cardiovasculaire training te doen. Indien u met deze hoeveelheden de juiste doelstellingen niet bereikt, dan moet je gewoon meer gaan sporten. Een extra dag toevoegen of gewoon de cardiotrainingen verlengen qua duur. Gelieve wel te onthouden dat de optimale duur van een vardiosessie 45 à 60 minuten is. Twee maal 45 minuten cardio is dus beter dan 90 minuten aan één stuk door trainen.

Comments are closed.