metabolisme trainen op 2 manieren

Ondertussen weten we al dat het (metabolisme) een grote rol speelt bij het afvallen. Het metabolisme bepaalt hoeveel calorieën er worden verbrand. De toegelaten hoeveelheid voedsel dat u mag consumeren kan men dus rechtstreeks in verband brengen met de stofwisseling. U kunt de uw metabolisme trainen, beïnvloeden. Net dat zullen wij hier bespreken: hoe uw metabolisme trainen en zo meer calorieën verbranden gedurende de dag?

Wel, we zagen al tips à la ‘drink 3 maal per dag een kopje groene thee’, ‘drink koud water’, ‘eet gekruid voedsel’. Dergelijke tips kunnen zeker helpen, echter het effect is marginaal. Deze tips zullen het verschil niet maken! Er zijn 3 doorslaggevende factoren die een grote invloed hebben op de snelheid van het metabolisme, namelijk; lichaamsbeweging, spiermassa en voedingspatroon.

Spiermassa:
Spierweefsel is actief. Het moet 24 uur op 24 voorzien worden van energie (calorieën), dit in tegenstelling tot vetweefsel. De beste manier om spiermassa te kweken is door aan krachttraining te doen. Kweek spieren, bouw spiermassa op en het trainen van uw metabolisme gaat vanzelf. Door vijf kilo vetweefsel te vervangen voor vijf kilo spierweefsel verbrand 300 tot 500 calorieën meer- per dag! … Geen wonder dat al die spierbundels zo’n grote porties mogen eten, ze hebben dan ook meer energie nodig.
Lichaamsbeweging:
Sport een uurtje (duursporten; lopen, fietsen, wandelen, cardio, …) en wederom trainen we het metabolisme. Niet alleen tijdens de inspanning, maar ook uren na de inspanning werkt de stofwisseling nog steeds aan een versneld tempo door. In tegenstelling tot het kweken van spiermassa is lichaamsbeweging een tijdelijke oplossing. Indien u besluit iedere dag een uur te lopen dan werkt uw stofwisseling een groot deel van de dag aan een goed tempo door …
Voedingspatroon:
Alcohol en allerhande suikers vertragen het metabolisme. Vezels, graanproducten, groenten en fruit daarentegen prikkelen de stofwisseling.

Veel lichaamsbeweging, gezond eten en spiermassa kweken … Samen staat het gelijk aan 100% succes! Kleine tips kunnen ook helpen, echter deze 3 factoren hebben dus het meeste invloed. Afvallen zonder sporten, zonder lichaamsbeweging … Het is niet denkbaar.

Comments are closed.