hoeveel calorieën eten bij het afslanken

Gewicht verliezen zal altijd een beperking van calorieën inhouden. Hoe werkt dit dan precies? Is het gewoon enorm weinig eten? Moet ik speciale dingen eten? Mag ik zomaar maaltijden overslaan? Laten we dit even bestuderen: 

Veel personen die bezig zijn met het proces van afvallen hebben de neiging om hun calorie-inname veel te veel en te vlug te beperken. Daarbovenop geloven ze dat dergelijke methode de vetverbranding doet versnellen. Het lichaam reageert inderdaad op een verminderde calorie-inname. Echter, geen versnelde vetverbranding is het gevolg (daarvoor moet je sporten en je metabolisme trainen), wel een trager metabolisme zal het gevolg zijn. De calorie-inname zodanig beperken dat het lichaam eiwitten zal gaan verbranden is geen goede zaak. Spieren verbranden betekent uiteraard een verlaagd metabolisme.


Personen die een dieet volgen en hun calorie-inname beperken hebben vaak een gevoel dat ze honger hebben. Uiteraard denken ze dan dat dit wordt veroorzaakt door het consumeren van te weinig calorieën. Echter, vaak is dit een teken dat het lichaam essentiële voedingsmiddelen mist.

Minder calorieën eten door jet eten van gezonde voedingsmiddelen met een lage energiewaarde is vaak de beste manier om permanent gewicht te verliezen. Een evenwichtig dieet is noodzakelijk.

  
Calorie-inname beperken, wat is genoeg?
Studies tonen aan dat veel personen die een dieet volgen amper 1000 calorieën per dag binnenkrijgen. Dit is vel te laag. Vaak wordt dit dan ook nog eens bereikt door maaltijden over te slaan in plaats van een gebalanceerd en gezond voedselschema te hanteren. De calorie-inname moet langzaam worden gerealiseerd en nooit onder 1200, als vrouw, en 1500 voor de mannen. Minder dan 1000 per dag en de gezondheidsproblemen zullen niet uitblijven. Ook mis je dan energie … en wie kan nu sporten zonder energie?

Een dieet volgen is vaak niet de oplossing als het op afvallen aankomt. Afvallen betekent veel meer dan even te snijden in de consumptie van calorieën. Je moet een gezonde levensstijl aanleren. Gezond eten, niet noodzakelijk minder eten. Hongerdiëten brengen vaak schade toe aan het lichaam (traag metabolisme). Vergeet diëten en het hongergevoel, vergeet weinig eten. Vanaf heden eet je gezond en vooral voldoende.

Comments are closed.