calorieën verbranden met sport

Aan sport doen is een van de effectiefste manieren om gewicht te verliezen. Bij sommige sporten verliest u al gauw 1000 calorieën per uur. Natuurlijk hangt dit af van vele, maar het hoeft geen betoog dat betreffende het afvallen, sporten een van doorslaggevende factoren is.

Tot 1 kilo per week.

Een halve kilogram vet bestaat uit 3500 calorieën. U moet dus 7000 calorieën verbranden om 1 kilogram gewicht te verliezen. Indien u dagelijks 500 calorieën onder uw behoefte eet en nog eens een extra 500 calorieën verbrandt door het uitoefenen van een bepaalde sport, dan vermagert u per week 1 kilogram. Dit is ook meteen het geheim van gezond en permanent gewichtsverlies: 1 kilogram per week. Dit zou een richtlijn moeten zijn.


Variatie is de beste manier om dat vet te verbanden.

Bij deze publiceren we een leest met de meest efficiënte sporten om af te vallen. Wij raden u aan om zich niet te beperken tot 1 sport. Oefen meerdere sporten uit. Dit werkt motiverend, u traint dan ook meerdere spiergroepen en bovendien is het ook leuker! Een ander voordeel is dan weer dat het lichaam zich niet kan adapteren aan het lichaam. U zult dus meer calorieën verbranden … Ok, hier gaan we

1. – 980 calorieën: hardlopen (snelheid rond de 13 km/u)
2. – Skeeleren is een relatief onbekende sport. Echter, zeker effectief! 910 calorieën per uur.
3. – Taekwondo doet het ook goed: 730 calorieën.
4. – 730 calorieën: touwtje springen
5. – 657 calorieën: steppen
6. – 584 calorieën: lopen, ditmaal aan een snelheid van 8 km/u.
7. – 500 calorieën: trekken met een rugzak – bergen gaan beklimmen en meer
8. – 500 calorieën: squash
9. – 500 calorieën: langlaufen
10. – 500 calorieën: aerobics

Natuurlijk moeten we er wel bijzeggen dat dergelijke getallen enkel en alleen dienen als indicator. Gewicht, intensiteit, stofwisseling, in welke mate uw lichaam geadapteerd is aan sport, … Het speeldt allemaal een rol. We kunnen we concluderen dat sport gezond is!

Comments are closed.