hoe gewicht verliezen?

Gewicht verliezen is een uitdaging voor velen. Snel de overtollige kilo’s kwijtraken kan voor iedereen op een andere manier. Natuurlijk zal het voor iedereen volgende factoren bevatten: lichaamsbeweging en een gezond voedingspatroon. Dit zal niet alleen helpen bij het afvallen, maar ook bij het kweken van een gezond lichaam. Natuurlijk heeft u dit alles reeds gehoord. De uitdaging is om dit alles vol te houden. Bij deze formuleren we enkele simpele richtlijnen:

1. Doelstellingen: het is zeer belangrijk om goede doelstellingen te formuleren. Aan de hand van deze doelstellingen is het mogelijk om het proces van afvallen vol te houden. Doelstellingen op lange termijn (5 kilogram afvallen in 2 maand) en doelstellingen op lange termijn (vetpercentage van 15% (meer spiermassa kweken en veel vet verliezen)). De doelstellingen dienen dynamisch te zijn.

2. Begin met lichaamsbeweging. In het begin een half uurtje wandelen en naarmate de tijd vordert is het mogelijk om meer te sporten. 45 minuten lopen, 3 maal per week zou een doelstellingen moeten zijn. Indien het niet rap genoeg gaat, is het mogelijk om nog een extra sportdag in te lassen. Ook spieren kweken aan de hand van krachttraining is een must gedurende het verliezen van gewicht.

3. Leer gezond eten. Met wat gezond verstand is het mogelijk om gezond te eten. Volkoren producten, groenten en fruit, kip in plaats van frieten, snoep, veel rood vlees. Begin nooit een extreem dieet waar bepaalde voedingsgroepen worden uitgesloten. Ook hongerdiëten zullen zeker niet helpen bij het verliezen van gewicht.

4. Verder is het gewoon een proces van dit alles vol te houden. Gezond eten en voldoende lichaamsbeweging zullen leiden tot gewichtsverlies. Vergeet nooit dat blijvend en gezond afvallen niet betekent dat men moet afzien, dat men een hongerdieet moet beginnen. Blijvend en gezond gewicht verliezen betekent dat men gezond moet eten, voldoende moet bewegen aan de hand van cardiovasculaire trainingen en krachttraining. Cardio zal helpen om vet te verbranden en de krachttraining is er dan weer om de spieren te kweken. Deze spieren vragen 24 uur op 24 energie.

Comments are closed.