afvallen tips

Afvallen is een complex begrip. Dankzij deze tips zal het alvast wat gemakkelijker zijn om te begrijpen.

Afvallen: algemene tips

  • Steeds de doelstellingen onthouden – dit om gemotiveerd te blijven.
  • Het Dieetplan dat wél werkt bevat 5 woorden – eet gezonder en beweeg meer.
  • Succes zal enkel en alleen bereikt worden als de slechte gewoontes worden aangepakt. Controleer deze slechte gewoontes die aan de grond liggen van het probleem. Pak deze problemen aan en geloof in jezelf. Dankzij hard werk zullen de resultaten niet uitblijven.
  • Ultiem gewichtsverlies wordt bereikt door een balans te vinden tussen calorie-inname en calorieverbruik.  Alles wat verdwijnt in de maag dient in het begin opgeschreven en bijgehouden te worden. Kijk waar het probleem zit … Eet je te ongezond, te weinig, te veel?
  • Vergeet de weegschaal. Als cijfertjes toch zo belangrijk zijn – weeg je eenmaal per week. ‘s Morgens, nadat u een douche hebt genomen.
  • Er zal niets veranderen – u moet iets DOEN. Je kan praten omtrent de doelstellingen en de goede bedoelingen betreffende sport en voeding, maar u moet ook actie ondernemen.
  • Start klein en doe het geleidelijk aan. In een dag het volledige voedingspatroon is niet aangenaam.
  • Vertel personen dat u aan het afvallen bent. Zij zullen u mee motiveren.
  • Let op voor iets minder leukere momenten. Soms moet u gewoon eens ‘nee’ kunnen zeggen tegen vettig voedsel of alcoholische dranken.
  • Geef nooit op! Er zijn soms eens mindere momenten. Kijk programma’s op internet à la “The Biggest Loser” of “Celebrity Fit Club” – Deze zorgen voor extra motivatie.
  • Beloon jezelf! Doelstellingen bereikt? Dan is het tijd voor een beloning natuurlijk. Nieuwe kledij, iets leuks doen met vrienden … Het kan allemaal.
  • Slaap voldoende. Op deze manier verschijn je vol motivatie en lekker fit voor een nieuwe dag.

Afvallen – tips betreffende voeding

  • Water water en water – het boost het metabolisme en bevat geen calorieën. Vergeet die frisfranken.
  • Een verandering per keer. Week 1: geen gefritureerd voedsel en bij week 2 wan je de frisdrank uit de koelkast.
  • Weet wat je eet. Schrijf alles op wat in de mond verdwijnt en aan de hand van dit eetdagboek kunnen eventuele problemen en oorzaken van het overgewicht gevonden worden. 
    Fruit, groenten en noten zijn gezond.
  • Poets je tanden om 18 – 19 uur. Het voorkomt dat je laat in de avond nog gaat snacken.
  • Voorkom overeten door traag te eten. De maag heeft 20 minuten nodig om te rapporteren dat er genoeg voedsel geconsumeerd is. Indien er rap gegeten wordt heeft de maag niet genoeg tijd en zal er te veel gegeten worden.
  • Suiker moet vermeden worden.
  • Geen fast food. Punt
  • Snack gezond tussen de 3 traditionele maaltijden. Op deze manier wordt het metabolisme gestimuleerd. En tijdens de traditionele maaltijden voorkomt men ook het probleem van het overeten.
  • Soms eens een ijsje eten of een ander voedingsmiddel met veel calorieën is OK. Dit dienen natuurlijk uitzonderingen te zijn.
  • Vezels vullen de maag.
  • Na het opstaan moet men eten – het ontbijt. Het ontbijt stimuleert het metabolisme.
  • Tel geen calorieën nadat je hebt gegeten – tel ze voor de maaltijd.
  • Variatie is de sleutel tot succes.
  • Minder zout en suiker consumeren.

Hopelijk helpen deze tips betreffende afvallen u de motivatie te behouden.

Comments are closed.