afvallen met volgende tips – top 10

Dit zijn nuttige tips betreffende afvallen. Afkomstig van personen die met succes een paar kilo’s zijn kwijtgespeeld.

  1. Een gezond voedingspatroon wil niet zeggen dat alle leuke dingen moeten weggelaten worden: Gevarieerd en de juiste porties consumeren is een goede zaak. Er kan zeker nog eens frieten of chocolade gegeten worden. Het is gewoon een kwestie van een andere voedingsstijl aanleren. Groenden, fruit, water, volkoren producten en wit vlees is gezonder dan chips, snoepgoed, frieten en chocolade. Maak de juiste keuzes en de resultaten zullen zichtbaar zijn.
  2. Pen alles neer: Schrijf in een boekje alles neer wat er op een dag wordt gegeten, ALLES. Aan de hand van dit boekje is het dan mogelijk om te kijken waar eventuele fouten zitten. Wordt er te veel suiker geconsumeerd? Zijn de tussendoortjes ongezond en wordt er misschien laat op de avond nog gegeten? Overzichtelijk wordt weergegeven wat er allemaal geconsumeerd wordt.
  3. Maak foto’s: Nog een ideale tip bij het afvallen is het maken van foto’s. Maak per 2 à 4 weken een foto. Neem telkens dezelfde positie aan. Foto’s zeggen meer dan cijfers. De weegschaal kan best een ander cijfer aangeven, maar als op de foto’s duidelijk te zien is dat er duidelijk vet verdwenen is – dan bent u goed bezig. De foto’s werken ook motiverend, er is altijd plaats voor verbetering.
  4. Koop nieuwe kledij: Bij het afvallen is het normaal dat u kledij wat te groot wordt. Ga naar de winken en koop wat kledij met een maatje minder. O pdeze manier beloon je uzelf voor het harde werk. Het werkt motiverend. Eindelijk kunt u in de algemeen gangbare broekmaat!
  5. Wees eerlijk: Soms heb je eens een zwak moment, dat heeft iedereen wel. Weet dat het bij afvallen draait om de calorie-inname. Het is dus gemakkelijk om bepaalde zaken te compenseren.
  6. Sporten: U hoeft geen wetenschapper te zijn om te weten dat lichaamsbeweging helpt bij het afvalen. Op relatief korte termijn veel calorieën verbranden met cardiovasculaire training, het is mogelijk. Ook hier geldt volgende regel: variatie. Een fietstochtje, wandelen, joggen, roeien, wandelen in de bergen, … Probeer het allemaal eens uit.
  7. Alcohol: Let op bij het drinken van alcohol. De dranken bevatten veel lege calorieën en weinig nuttige voedingsstoffen. Bepaalde sterke dranken bevatten wel tot 300 calorieën per 20 ml (!).
  8. Nooit opgeven: Opgeven staat gelijk aan falen. Uit mislukte pogingen moet men leren.
  9. Internet: Er bestaan vele fora waar personen met overgewicht samenkomen en daar hun problemen in de groep leggen. Ze geven elkander nuttig advies. Het is leuk om te zien hoe bepaalde leden van een bepaald forum foto’s post met informatie. Er worden nuttige tips gedeeld qua sport – voeding en meer. Zeker de moeite waard om lid te worden van zo’n forum.
  10. Afzien is niet nodig: het leven is te kort om niet tevreden te zijn. Een hongerdieet en overmatig sporten is ongezond en zeker niet nodig om af te vallen. Onder meer gezond verstand, motivatie en doorzettingsvermogen – daar bereikt u veel meer mee.

Hopelijk zullen deze tips voor het afvallen hun nut bewijzen! Succes.

Comments are closed.