vet verbranden dankzij cardio

Indien je vet wilt verbranden is het aangeraden om aan cardio – cardiovasculaire training – te doen. Dit betekent dat bij het uitvoeren van deze training de hartslag stijgt voor een bepaalde periode. Denk aan fietsen, zwemmen, snowboarden, lopen, skaten, wandelen, …

In eerste instantie is het dus al goed dat je daadwerkelijk aan het sporten bent. Indien je ook nog eens een optimale vetverbranding wilt (want niet alle verbrande calorieën komen uit de vetreserve), dan dient men ook rekening te houden met de hartslag. Cardiofitness dient uitgeoefend te worden aan 60 à 70% van de maximale hartslag.

Maximale hartslag = 220 – je leeftijd. Vervolgens neem je dan 60 à 70% van dat getal.

Verder is het ook belangrijk om vaak aan cardiofitness toe doen. Probeer minimaal 3 maal per week ongeveer 45 minuten een cardiosport uit te oefenen. Indien je ook wat let op je voedingspatroon, dan zullen de resultaten zeker niet uitblijven.

Voordelen van cardio
• Verhogen van de longcapaciteit
• Een sterker hart (minder kand op hartziekten)
• Effectief en efficiënt afvallen
• Blijvend afvallen
• Beste manier om calorieën en vet te verbranden

Nadelen van cardio
• Het kan eentonig en saai zijn. Daarom is het belangrijk om voldoende af te wisselen.
• Tijdsrovend. Echter, uw gezondheid is momenteel de prioriteit!

Comments are closed.