9 manieren om extra calorieën te verbranden

 

9 tips om dagelijks meer calorieën te verbranden:

 

1.       Neem altijd de trap in plaats van liften en roltrappen.

2.       Parkeer de wagen een paar straten verder uit de buurt van de bestemming.

3.       Probeer actief naar de televisie te kijken. Doe ondertussen iets anders.

4.       Neem je vaak de bus, of de metro? Sta dan recht.

5.       In plaats van uit te gaan eten kun je ook eens gezellig gaan spelen in het water (zwembad).

6.       De koffiepauzes hebben vanaf heden een nieuwe benaming: wandelpauzes. Op deze manier blijft het lichaam actief (voor de personen met veel bureauwerk dan.)

7.       Indien mogelijk, fiets naar het werk.

8.       Speel met je kinderen, kijk niet alleen.

9.       Ga gaan wandelen met de hond.

 

Een calorie is een meting van energie. Wanneer je lichaam een boost nodig heeft, zet het voedsel in energie om. Dit proces, dat met metabolisme noemt, is dat het lichaam calorieën uit eiwitten, koolhydraten en vetten combineert met zuurstof. Je metabolisme is de snelheid waarmee je lichaam calorieën verbrandt. Als je meer of minder calorieën consumeert dan je lichaam verbruikt per dag, dan zul je afvallen (minder) of verdikken (meer)


Waarom worden calorieën verbrand?


Er zijn een aantal redenen waarom calorieën worden verbrand. Eerst en vooral is er een basaal metabolisme. Het besaal metabolisme is er om het lichaam in leven te houden. Je lichaam heeft energie nodig om de ademhaling, bloedsomloop, en andere essentiële activiteiten te regelen. Gemiddeld neemt dit 60% van de verbrande calorieën in beslag. Calorieën worden ook verbrand door het verrichten van activiteiten; sport, afwassen, wandelen, het huishouden doen, … Via deze weg zullen ongeveer 30% van de calorieën verbrand worden. Bij het eten wordt er ook een deel verbrand: de spijsvertering, het vervoer, het opvangen en opslaan van voedsel.


Hoe kan ik meer calorieën verbranden?


Het is mogelijk om meer calorieën te verbranden, om het brandproces te versnellen. Door het opbouwen van meer spierweefsel. Spierweefsel is actief en verbruikt veel calorieën om actief te blijven.
Ook kan het nuttig zijn om meer te bewegen. Je verbrandt meer calorieën en bovendien zal je metabolisme ook nog eens sneller werken door deze activiteiten. Eens wandelen, fietsen, lopen kan nooit geen kwaad. Bovendien zijn bovenstaande negen tips hier ook van toepassing. Het lijkt misschien niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.

Kruidige voedingsmiddelen: Het is wetenschappelijke bewezen dat groene thee en chili helpen bij het versnellen van het metabolisme. De snelheid van de boost is wel enorm klein en bijna verwaarloosbaar. Echter, afslanken is een synoniem voor: ‘het aanbrengen van vele kleine veranderingen in het leven’.

Comments are closed.